آدرس:

تهران، خیابان آزادی، انتهای خیابان اسکندری شمالی، شماره 144

تلفن تماس:

خدمات لجستیک و فریت بار هوایی خارجی

خدمات لجستیک و فریت بار هوایی خارجی

خدمات لجستیک و فریت بار هوایی خارجی راه آسمان آبی

شرکت های بسیاری در سطح جهان وظیفه انتقال کالا و خدمات را برای شرکت های دیگر انجام می دهند؛ در این صورت نیازی به حضور دو شرکت در مبدا و مقصد در فرآیند جابه جایی به طور مستقیم نمی باشد و تنها شرکت سوم عهده دار جا به جایی بار بین مبدا و مقصد است. خدمات لجستیک به این شکل می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند و با توجه به شرایط جا به جایی و اطمینان بیشتر و ایمنی انعطاف پذیری بهتری دارند. در این مقاله با دو روش حمل و نقل بار با هواپیما یعنی فریت بار و کوریر بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با خدمات لجستیک

اصطلاح لجستیک برای مدیریت و اجرای روندهایی به کار می رود که به دنبال دستیابی به کارآمدترین روش های انبارداری و حمل و نقل خدمات و کالاها است. برای اینکه نیازهای مشتری به بهترین شکل برآورده شود اطلاعات، کالاها و خدمات از طریق کانال های لجستیک از مبدا به مقصد ارسال می شود. در فرآیندهای لجستیک، خدمات و مزایایی اضافه شده اند که متفاوت با خدمات حمل و نقل هستند. در خدمات لجستیک جدید مدیران تصمیمات خود را بر اساس عوامل تعیین کننده در انبارداری، اسناد و مدارک و بیمه، کانتینر کردن محصولات، واردات و صادرات، بسته بندی کالاها و خسارت بار اتخاذ می کنند. همچنین در عملیات لجستیک مدیران نسبت به تولید کننده، شرکا و مدیریت فروشندگان و کاهش ریسک تعهداتی دارند.

خدمات بار هوایی خارجی چیست ؟

فریت بار راه اسمان ابی

بسیاری از افرادی که برای زندگی یا تحصیل به کشور دیگری مهاجرت می کنند دارای محدودیت در بردن بار هستند؛ اما مجبوراند وسایل مورد نیاز بیشتری را با خود به کشور مقصد ببرند. راه حل مشکل استفاده از فریت بار یا ارسال بار هوایی خارجی است تا بتوان تمام وسایل ضروری را با خود به کشور محل اقامت ارسال کرد. شرکت راه آسمان آبی در حوزه پست خارجی و ارسال بار هوایی فعالیت می کند. خدمات بار هوایی خارجی عموما به دو شکل فریت بار و کوریر سرویس انجام می شود که این دو روش با هم تفاوت هایی دارند؛ در این مقاله به بررسی مفصل این دو روش انتقال کالا می پردازیم.

خدمات بار هوایی خارجی شرکت راه آسمان آبی

کوریر (پست سریع بین المللی)

این شرکت برای تمام کشورهای اروپایی، امریکا، کادانا و کشورهای حوزه خلیج فارس خدمات ارسال پست هوایی خارجی را انجام می دهد. شرکت راه آسمان آبی با تمام ایرلاین های داخلی و خارجی همکاری داشته و خدمات لجستیک خود را در قالب دو نوع کوریر و فریت بار ارائه می دهد. به طور کلی در کوریر سرویس بار از درب منزل مشتری تحویل گرفته شده و در درب منزل گیرنده تحویل می شود. این خدمات در قالب ارسال اسناد، مدارک و نمونه های تجاری، هدیه و سوغات است. حداکثر وزن اسناد و مدارک 2 کیلوگرم و حداکثر بار ارسالی 10 کیلوگرم می باشد مگر آنکه دارای حالت خاص و غیر قابل تفکیک باشد. کالاهای ارسالی در این سرویس به سه صورت C2C، B2C و B2B قابل ارسال هستند.

فریت بار هوایی

فریت بار برای ارسال محمولات با وزن های بالای 45 کیلوگرم استفاده می شود. در واقع حداقل وزن مورد احتساب در این سرویس 45 کیلوگرم بوده و در صورت کمتر بودن وزن بار هزینه محموله 45 کیلوگرمی دریافت خواهد شد. این سرویس برای ارسال لوازم خانه، فرش و اثاث بزرگ و نسبتا سنگین به کار می رود. در نوع فریت بار نیاز به ترخیص گمرکی بوده و بار از درب منزل مشتری دریافت می شود و گیرنده برای تحویل کالا نیاز است به گمرک کشور مقصد مراجعه نماید. شرکت راه آسمان آبی این اقلام را در بسته بندی حرفه ای قرار می دهد. هر دو خدمات فریت بار و کوریر به صورت واردات از کشورهای دیگر به ایران نیز انجام می شود. مشتریان می توانند از طریق سایت در هر زمانی مراحل ارسال بار را مشاهده و پیگیری کنند. زمان تحویل کالا برای کشورهای حوزه خلیج فارس یک روزکاری، کشورهای اروپایی 2 تا 3 روزکاری، کشورهای شرق آسیا و آمریکا 3 تا 7 روز کاری طول است.

کالاهای مجاز و غیر مجار برای ارسال پست هوایی

پست هوایی راه آسمان آبی

همان طور که گفتیم فریت بار، روش ارسال بار هوایی خارجی است که به وسیله هواپیما بارهای شخصی به کشور مقصد رسانده می شوند. از این طریق می توان وسایلی نظیر لوازم خانه و مبلمان، فرش، کتاب و مواد خوارکی و خشکبار را به نقاط مختلف دنیا ارسال کرد. محدودیت هایی برای ارسال بسته یا فریت بار وجود دارد؛ برای مثال پست مواد و محصولات اشتعال زا و خطرناک شامل انواع اسپری و ادکلن، چسب و لوازم آرایشی با فریت بار ممنوع است. همچنین استفاده از این نوع پست خارجی برای ارسال اشیا تاریخی و قیمتی نظیر نسخه های خطی، آثار هنری اصیل، نقره و طلا، تابلوهای مینیاتوری و همچنین ارسال اسلحه و مواد و مهمات مخدر ممنوعیت دارد. علاوه بر این موارد برای پست هوایی وسایل شخصی و قدیمی و فرش دستباف نیز نیاز به گرفتن مجوز است که باید از سازمان های ذیربط دریافت شود. بعد از گرفتن مجوز می توان این کالاها را از طریق فریت بار به کشور مقصد ارسال کرد. برای فرستادن این محصولات به کشور مقصد از هواپیماهای مخصوص حمل بار استفاده می شود و در مقایسه با حمل اضافه بار توسط مسافر در پروازهای مسافری دارای هزینه کمتری است. به همین دلیل یکی از روش های اقتصادی برای منتقل کردن وسایل مورد نیاز بین کشورهای مختلف، روش فریت بار است.

ارسال بار هوایی و فریت بار به سراسر جهان چه مزایایی دارد؟

همراه بردن وسایل ضروری که در کوله پشتی یا چمدان جا نمی گیرند ولی باید به کشور مقصد برده شوند یکی از مشکلات مهم مسافران است. ارسال بار هوایی خارجی از طریق فریت بار توانسته این مشکل را برطرف کند؛ از این رو بسیاری از افراد با خیال راحت وسایل خود را با فریت بار به کشور مقصد ارسال می کنند. شرکت راه آسمان آبی خدمات لجستیک تخصصی را در این زمینه به مشتریان داخلی و خارجی ارائه می دهد. با توجه به افزایش نرخ ارز علاوه بر مسافران بسیاری از کسب و کارها برای رساندن کالاهای تجاری به مشتریان خود در کشورهای مختلف از خدمات فریت بار بهره می برند.

  • فریت بار سریعترین سرویس حمل و نقل برای ارسال بار به کشورهای مختلف است
  • در این پروازها به ندرت تاخیر به وجود می آید؛ بنابراین پیش بینی زمان تحویل بار بسیار بالا است.
  • به دلیل وجود اقدامات شدید امنیتی در فرودگاه ها، فریت بار یک روش حمل و نقل ایمن محسوب می شود.
  • سرعت تخلیه بار هوایی بالا است به همین دلیل ترخیص کالا از گمرک سریعتر انجام می گیرد.
  • معمولا ارسال کالا از طریق ارسال بار هوایی خارجی به هر مقصدی امکان پذیر است.

آیا ارسال بار هوایی خارجی یا فریت بار به همه کشورها امکان پذیر است؟

به طور کلی برای هر شهر یا کشوری که دارای فرودگاه است امکان ارائه خدمات لجستیک مربوط به پست هوایی قابل انجام است. همچنین شرکت های مخصوصی در زمینه فریت بار و کوریر فعالیت می کنند که در صورتی که شهر یا کشور مقصد فاقد فرودگاه باشد، امکان ارسال بار و محموله مشتریان را به نزدیکترین فرودگاه کشور یا شهر مقصد فراهم می کنند. بعد از این مرحله کالای ارسال شده از طریق مسیرهای زمینی به مقصد رسانده می شود.

مدارک لازم برای پست هوایی

به منظور ارسال بار با پست هوایی به صورت مسافری باید مدارکی توسط فرستنده به شرکت فریت بار ارائه شود که شامل موارد زیر است:

  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده و کد پستی و شماره تلفن گیرنده
  • لیست بسته بندی محصول به همراه ابعاد بسته ها به سانتی متر

جمع بندی

در حال حاضر یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های حمل و نقل مربوط به خدمات لجستیک شامل فریت بار و کوریر است. از این روش های پست هوایی برای ارسال بار و بسته ها در وزن های مختلف به کشورهای خارجی و شهرهای داخلی کشور استفاده می شود. البته ارسال برخی از کالاها از طریق این دو روش دارای ممنوعیت و محدودیت است و برخی از محصولات نیاز به اخذ مجوز ارسال از سوی سازمان مربوطه است. در این مقاله به طور کامل در مورد فریت بار و کوریر و کالای مجاز و غیر مجاز برای ارسال با این دو نوع پست خارجی صحبت شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.